tisdag 24 juli 2012

Freebee

Var och hämtade babypaket på Kronans droghandel idag, det var en del kul i paketet faktiskt. En tidning,  våtservetter en pysventil (?) flourskölj, hudcreme och en arméns hudsalva. Ganska bra ändå för en gratis box. Det var även med en liten flodhäst i plast typ badleksak tror jag det är. Satt för ett tag sen och kollade på nätet efter olika gratis boxar man kunde få, men då var Kronans slut för tillfället lite typiskt för enligt vad jag kunde läsa mig till skulle den vara en av de bättre. Och jag är nog beredd att hålla med, är mycket roligare med varuprover än bara rabattkuponger. I babyproffsens box som jag hämtade för några månader sen så var det mycket mindre saker och dessutom hade rabattkupongerna redan gått ut i datumet. Kass men de hade inga nyare sa de. Jämmför man de två så är Kronans Droghandels baby box klart bättre!

Visst att de vill få oss som blivande föräldrar att köpa just deras grejer men jag uppskattar att få en chans att prova innan jag lägger pengar på att köpa dem. Jag vet ju inte ens om vi kommer att behöva allt som påstås!
En pysventil för bebisar med gasbesvär till exempel? Kan ju vara bra men känns som en väldigt konstig grej egentligen. Men det är klart om mitt barn skulle få kolik och det är det enda som funkar varför inte?
Jag hade nog varit benägen att prova i alla fall efter ett gäng sömnlösa nätter. ;-)


3 kommentarer:

Linda sa...

Åhhh babybox, vad roligt :)
Pysventil är guld!! Vi hade stor nytta av det när Anton var liten. Lite gasig i magen :) rekommenderar det verkligen :)

Hur hittade du kronans babybox?

Ha en fin kväll!

Linda sa...

Ska komma ihåg det till barn nr 2 ;) 

Ja, pysventilen var kanon. :)

Ja jag hittade din blogg nu i veckan. Såg på twitter att du länkat, så la till den direkt på blogkeen så jag inte missar något inlägg :)

Kronans Barnklubb sa...

Hej!

Vad kul att du blev glad för vår Babygåva! Hoppas att du får användning för grejerna.

Mvh
Kristina Karlström, Kronans barnklubb