måndag 17 oktober 2011

Lyckad provkörning


Fick en jättefin 60-tals torkhuv av vår granne för ett tag sen, och har tänkt varje gång jag ser den att jag måste prova den på riktigt. Inte bara kolla att den funkar. Den matchar färgen i köket perfekt! Måste fixa belysningen vid sminkbordet så den kan få flytta dit den hör hemma.



Såhär blev frisyren! Jag rullade hela håret på pincurls (clipslockar) stående uppei och liggande i nacken. Blev fin spänst och bra längd också. Jag kapade av en bit för ett par veckor sen så skönt att bli av med det sommartrötta håret!

Måste säga att läggningen blev mycket bättre nu när luggen vuxit ut ordentligt, jag har inte ens sprayat och ändå ligger den som den ska. Får bli lite flitigare med att fixa håret på veckorna det är ju himla fint när det är lagt ju.

I got a vintage 60s hair dryer from our neighbour a while ago but avent trouly given it a test til today.
Did standing pincurls on the top and flat in the neck And I must say I really like it!
Mutch better now that my fringe has grown out aswell I did'nt use spray our anything.
I do need to get better at doing my hair during the weeks I love this look of it.

2 kommentarer:

Lillgull sa...

Ja vad fint!
Skitsnyggt!
Vad duktig du är som orkar pilla med pincurlsen, men har man en sån fin torkhuv måste man ju nästan. Eller hur?! :)

mallis sa...

Tack!
Jag kände mig tvungen att använda den, har haft den i en månad och inte testat den förrän nu så inte jätteflitig dock :P