måndag 9 april 2012

Renoverings kaos!

Puh!

Hela påsken har gått i renoveringens tecken men nu börjar vi se ett slut på det hela i alla fall! Vi har isolerat om trossbotten under tv rummet. Alltså isoleringen i golvet, den hade lossat för många år sen och låg nu på marken. Och iom att vårat hus är så gammalt så var den gamla isoleringen sågspån. :( Så påskhelgen har gått åt för min del att serva med mat och fika medans min älskling och min snälla pappa har skottat sågspån och förstärkt upp de gamla bjälkarna. För att sedan isolera på nytt.
Och igår så lade H in sista golvspånet så nu har vi golv igen äntligen! Nu är det den roliga biten kvar bara. Välja tapeter och golv.

Men jag kan ge mig på att jag får måla elementet eller nåt annat trist istället för att tapetsera. Men sak samma just nu vill jag bara ha tillbaka soffan!

Att man kan sakna en möbel så mycket

Inga kommentarer: