onsdag 6 april 2011

Projekt syrum

Har en gång för alla bestämmt att nu har jag vuxit ur syrummet inne. Så nu flyttar det ut till gäststugan.

En liten målning och piffning kommer att krävas. Sjuttiotalet har inte riktigt lämnat Björkkullen.



Systugan/Gäststugan


Före: En rejält solblekt motivtapet. Brun heltäckningsmatta var redan utriven av förra ägaren


Före: Stråtapet


Fin skogsutsikt från fönstren.
Och sen kan jag sitta och kika ut på vårt grönsaksland var tanken.


Arbetet fortsätter väv upp och snart målat också.


Bästa renoveringshjälpen är anlitad också.


Stråtapeten ska bli vit frågan är väl hur många lager som krävs. Försöker använda sånt som vi redan har hemma så slipper projektet kosta så mycket. Vi får se hur bra vi lyckas, vem har 25kvm golv liggande hemma :)



Now I've finally decided that the sewingroom needs to move to the guesthouse. To much stuff and to little room. Just needs a bit fixing up first and take out the 70s. Trying to do this without bying som much paint and such. But we'll se how I do cause we need a floor.

4 kommentarer:

Stina sa...

Vad mysigt med ett syrum där. Blir nog jättefint.
Vi brukar också försöka fixa saker med det som man har hemma. Alltid finns det något bråte när man har hus.:-) Kram Stiba

Stina sa...

Pastellturkost är fint. Jag har en bruk också som jag målade en del möbler med, men som nu är sålda. Man kanske skulle ta och plaska på lite färg på en pall.:-) Kram Stina

Maria sa...

Gud så härligt att få göra iordning ett sådant rum från grunden. Kan precis se framför mig hur fint det kommer att bli...

Marikka sa...

Låter lyxigt med ett syhus!