torsdag 31 maj 2012

Njuta?

Alla råd man får är att njuta av graviditeten för det går så fort. Men det år minsann lättare sagt än gjort när slutspurten i skolan har stressat en,  och nu det senaste i raden av saker att ha panik över; kontakten med arbetsförmedlingen.
Japp jag är från och med måndag arbetslös och höggravid, en inte så lyckad kombination. Var och pratade med dem igår och fick veta att handläggaren tyckte det var en mycket bra idé att söka jobb och veckopendla till Stockholm i nio veckor, och att detta var bättre än att jobba på mcDonalds. Hallå verkligheten! En övernattnings lägenhet i Stockholmsregionen för nio ynka veckor! Finns ju inte en chans att få tag på.

Visst jag är medveten om att jag måste söka i hela landet om jag vill ha nåt specifikt jobb. Men när jag själv säger att visst detta är jag utbildad till men tar vad som finns då det är så kort tid så tycker jag att han resonerade helt åt helvete!jag tvivlar påbatt särskillt många ens tittar på min ansökan när det står att jag e gravid. Men självklart ska jag söka vad som finns häromkring. Var tvungen att ringa till afs kundtjänst och fråga för säkerhetskull. Och där fick jag svaret att så länge du aktivt söker arbete i ditt närområde så är det ok. Konstigt att de inte kan ha lika trevlig personal på kontoret som i telefon.

Får hålla tunnarna att jag slipper ha med den korkade handläggaren att göra fler gånger. Ska dit på måndag igen :-( för inskrivning till a-kassan.

Måste vara vår minst omtyckta myndighet näst efter skatteverket !

1 kommentar:

Maian sa...

Stressa lugnt, AF är apor men de kan inte jaga en med blåslampan hur länge som helst.

Och ja, få arbetsgivare kommer nog att tycka att det är kanon att anställa en höggravid person för nio veckor. :)

Hoppas allt gått bra med pluggandet i alla fall, och du mår bra.

Själv är jag nyklippt men saknar tryggheten i Marlens klippande... :)